Zajęcia kulinarne rozpoczęły się od przywitania przybyłych uczestników. Następnie dzieci rozwiązały zagadkę i uważnie wysłuchały opowiadania "Jak powstaje ciasto drożdżowe?". Dzieci były bardzo skupione i zaangażowane podczas zadawanych pytań dotyczących opowiadania. Wykazywały się dużą wiedzą i bogatym zasobem słów.
Samodzielnie układały plansze etapów powstawania ciasta drożdżowego. Z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w zajęciach kulinarnych. Po tych zadaniach rozpoczęła się, najważniejsza dla dzieci część zajęcia, część gospodarcza. Mogły bowiem obserwować wyrabianie ciasta drożdżowego przez panią Martę i wspólnie z kolegami i koleżankami uformować własne wypieki. Dzieci tworzyły wspaniałe bułeczki, rogaliki, ślimaczki, itp. Gotowe bułeczki układały na blaszkę, wspólnie podziwiały i przekazały pani kucharce do piekarnika. Mniam mniam pycha.